lördag 19 november 2011

Ett litet hej

Hösten har varit påfrestande här. En ny mykoplasmainfektion, angina och bihåleinflamation x2 för mig och fem öroninflammationer för Clara har tagit ut sin rätt. Däremellan har det varit snor, hostatacker och floder av slem. Very nice.

Nåja, nu verkar det ljusna lite, även om både jag och Clara fortfarande äter varsin kur antibiotika ännu. Mörkret och sömnbristen gör en så otroligt seg och då en relativt träningsvan människa sitter stilla i 3 månader utan ens en lite längre promenad segar kroppen till sig helt fruktansvärt mycket. Det ger en också mycket tid att tänka, mycket tid att älta och mycket tid för tankarna att snurra runt i ett ologiskt virrvarv. Jag har haft näsan långt nere, skrämmande djupt. Det tvingade mig att för första gången sträcka fram den hand som funnits allra längst in. Bara det är skrämmande, att inse för sig själv att man inte klarar precis allt.

Jag har fyllt år också, 22. Hela dagen var oväntat känslosam och jag tänkte mycket på året jag hade bakom mig. Jag var och är så fruktansvärt stolt över mig själv för att jag orkade och klarade av alla motgångar och ändå orkade skratta och njuta. Fy fasiken vilken fighter jag är! Men visst tog all oro, frustration och jobb ut sin rätt till slut, men det behövde det få göra. Det fick jag acceptera helt enkelt, jag kan inte kontrollera allt. Och visst är det ok att släppa taget ibland, för att kunna känna att man har någon som dämpar fallet.

Hösten har också gett oss många fina stunder och många skratt. Vår lilla bebis fyllde 1 år och blev plötsligt så stor. Hon har tagit sina första steg och utvecklats mer och mer till en egen liten minimänniska. Och hon är så ljuvlig, vår Clara. Så nöjd och glad med livet. Iris har också tagit många stora kliv i utvecklingen. Alla borde få ha en 3-åring i huset, de är så ärliga och öppna. Och envisa.

Blogglusten har sakta smugit sig tillbaka och jag ser fram emot att uppdatera lite mera. Jag funderar på att köpa en egen domän och göra min blogg lite mer egen. Om någon känner på sig att de snajar allt med uppbyggnad och design så maila mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att ha dig tillbaka!

Alexandra sa...

Tack, tack :)

carolinan sa...

Oj här händer de saker! Ha helt missa din återkomst i cyberspace.. kvällsektyren nu säkrad!