söndag 27 november 2011

Första advent på sjukhuset

Clara hade en jätte dålig natt, hon bara grät och hade ont. Imorse lämnade jag av Iris hos mommos och tog med mig Clara till doktorn. Hon hade hög feber, högt crp, rossel på lungorna och ännu en öroninflamation. Jag hann bara upp med henne till barnavdelningen och byta barn med mormor före doktorn skulle kika på Iris också. Hon hade också feber och en ordentlig öroninflamation men hon var betydligt piggare så hon fick åka hem.

Nu har jag bäddat ner en febrig och totalt genomtrött liten tjej här hemma och V bäddar ner den lite mindre men lika trötta tjejen på barnavdelningen. Våra små knottar, det gör ont i hjärtat att se dem så sjuka och trötta. Men redan imorgon borde båda två ha piggnat till lite, det är ju det bästa med bobbor och förkylningar- man blir ju frisk.

Nu ska jag ta mina trötta axlar till soffan och bädda ner mig med en skål glass och ett avsnitt Men in trees. Så fortsätter vi imorgon igen.

1 kommentar:

A sa...

Hoppas dom kryar på sig snabbt!