onsdag 23 mars 2011

Onsdag

Clara har en lite märklig morgonritual. Varje morgon 5.30, inte en minut tidigare eller en minut senare, bajsar hon ett präktigt lass. Oftast vaknar hon då och vill ha ny blöja men ibland sover hon vidare. Då får jag så himla dåligt samvete för att hon ska ligga där med blöjan till bredden full med avföring att jag helt enkelt måste väcka henne och gå ner och byta. Det var dagens onödiga vetenade, varsågoda.

Idag har vi bara varit hemma. Iris har haft fullt upp med sin apa och Clara har varit gnällig och orolig. Hon krånglade massor med maten och Iris föreslog med jämna mellanrum att vi kanske skulle sätta henne i time out-trappan en stund. Efter en lång tupplur ute i vagnen vaknade hon gladare och piggare och åt batat med god aptit. Vackert så.

Då V kom hem till jobbet skyndade jag mig till rådgivningen och plockade upp nya mätstickor och kanyler till insulinpennan och sen vidare till frissan. En studerande klippte mig och jag såg hennes förskräckelse över mitt helt absurda håravfall. Jag tänkte kläcka en kommentar i stil med att nåja, nåja lilla vän, du kommer nog också till en period i ditt liv då lite håravfall inte direkt är hela världen. Sen insåg jag att hon var flera år äldre än mig så jag lät bli.
mer än hälften av håret rök iallafall , det kändes väldigt befriande. Jag tror inte jag hat haft såhär lite hår på över 10 år. Jag hoppas att jag inte tappar allt det jag faktsikt har kvar nu. Återstår att se.

Flickorna var så gosiga ikväll att det kändes synd att behöva bädda ner dem redan kl 19. De somnade på två röda båda två, helt utslagna. Själva har vi degat i soffan (jag), jobbat med datorn( V) och ätit choklad. Imorgon ska jag packa ingör resan, jipii!

Inga kommentarer: