fredag 18 mars 2011

Omladdning

De senaste två dagarna har varit så in i grottans tunga. Flickorna har visat sina absolut sämsta sidor, allt som bara har kunnat gå fel har absolut gjort det och jag har varit så totalt ofräsh pga av total tidsbrist eller ork att ens ställa mig i duschen en minut eller två. Då V kom hem duschade jag, sminkade mig och önskade honom lycka till.

Jag köpte en skvallertidning (först köpte jag en föräldratidning men gick tillbaka och bytte till något annat, herregud kvinna, skärpning!). Sen satte jag mig ner i lugn och ro och läste tidningen och åt god mat. Efter det strosade jag omkring en stund på stan och avslutade kvällen med ett biobesök. Det var skönt att inte tänka på något vettigt under en hel kväll och det var otroligt skönt att komma hem till ett tyst och städat hus.

Nu är batterierna laddade igen och alla är glada och nöja. Jag blev även lovad en sovmorgon imorgon som kompensation för de långa nattpass jag dragit med Clara de senaste månnätterna (varulvsvarning, big time ).

Inga kommentarer: