måndag 18 april 2011

Thank you, Nicke




Hos oss ser vi inte på mycket barnprogram. Dels för att Iris inte orkar sitta stilla och dels för att jag inte tycker att små barn ska sitta framför TV:n hela tiden. Halv 10 varje vardag visar Barnkanalen ett avsnitt Nicke Nyfiken och då brukar Iris sitta i soffan och vila medans jag gör Clara redo för sin första tupplur. Knappa 20 minuter räcker gott och väl, ibland orkar hon inte se hela avsnittet. Annars är hon inte intresserad av något som visas så det är inte direkt en uppoffring för henne att skippa TV-tiden.

Då jag gick på loppis här i veckan så hittade jag en sprillans ny Nicke Nyfiken dvd för 5 euro och slog till. Så ikväll då jag skulle natta Clara uppe på vinden stoppade jag in skivan i dvd:n och vips var Iris sysselsatt den tid det tog för mig att få lillasyster i huset att somna. Vilken skillnad det var, hur smidigt som helst då hon satt glad och nöjd i soffan då jag kom ner tillbaka. Och vilken mysig film sen! Vi såg halva och sparade andra halvan tills imorgon. Tummen upp för Nicke!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Vi har den också,jättemysig.

marica sa...

jag har helt missat att det kommer nicka på tv nu. han är ju så bäst!