lördag 13 oktober 2012

The loppis

Det blev en sväng till det ultimata barnloppiset i Esbo. Där finns allt och 10 av 10 gånger spotar man märken som P o. P, Ralph Lauren, Burberry, Maxomorra, minirodini, Esprit, GAP, marimekko osv osv. En märklig grej är alla nya halare där, halare av årets eller fjolårets modell med lappen kvar och till 1/3 av ursprungspriset. Idag hittade jag tre Reima och två P o. P men vi behöver inga halare. Typiskt. Bärselar, sjalar och gravidfinklänningar finns det gott om också. Idag fanns även en Bugaboo Bee och flera jätte fina babygym. Nåja, shoppade gjorde jag iallafall. Varsin klänning åt tjejerna, mössor, vantar, en stickad newbie overall i nyckick för 5 (!) euro och en påse med kläder åt en Vasapojke. Medans jag var borta hade Clara spillt ut 2 dl blåbärssoppa över soffan och kladdat hela min MacBook full med tusch. Allt var upprett då jag kom hem så för min del var det mest lustigt iallafal.

Inga kommentarer: