tisdag 10 maj 2011

Vardag



Idag blev det ännu en heldag ensam med tjejerna, V har ett jobbprojekt med tight tidsschema så jag har hållit i alla trådar här hemma den senaste tiden. Då han är hemma så passar jag på att åka iväg och få andas lite så det blir lite hackigt, men det är bara en kort period så allt går.
Det är inga problem att ha ensamt ansvar för tjejerna och allt som rör dem men det blir lite långtråkigt att bara gå här hemma och prata om apans kakkablöjor och baka trolldeg dag ut och dag in. Idag fick jag nog och åkte med ungarna till lekhuset i Kokkola, först var vi de enda där men sen fylldes det på med andra barn och föräldrar. Det var värsta träningspasset att slarva med Clara i famnen i alla rutchbanor och labyrinter men ungarna hade roligt och det är ju det viktigaste.

Det var två trötta tjejer som somnade bums efter syskonbadet ikväll och jag passade på att städa upp och starta tvätt- och diskmaskinen direkt efter att jag bäddat ner dem så nu finns det inga måsten mer ikväll, skönt! Då V komemr hem ska vi se film och äta något smarrigt och sen blir det nog en tidig kväll för oss också. Imorgon forstätter vi att prata om apans kakkablöjor och bakar vidare med trolldegen.

Inga kommentarer: